تشیخص دیابت بدون استفاده از خون

پیر یا جوان و از هر نژادی که باشید ممکن است به دیابت مبتلا شوید. دانشمندان با طراحی دستگاه جدیدی توانستند به شناسایی دیابت در زمان انجام آزمایش بدون گرفتن خون بپردازند.

دستگاه جدید بدون استفاده از نیدل و سرنگ یا بدون گرفتن خون تنها به اندازه ی یک چشم بر هم زدن بیماری را تشخیص می دهد.

دکتر Stuart chalew می گوید: این وسیله یک دستگاه غربالگری نوری است که می تواند میزان پروتئین های غیر طبیعی موجود در پوست را که به دلیل دیابت ایجاد شده اند، اندازه گیری نماید.

بیماربا قرار دادن ساعد خود برای چند لحظه بر روی دستگاه از نتیجه ی آزمایش با خبر می شود.

اندازه گیری و نظارت مستمر قندخون درحال حاضر یکی از بهترین روش های تعیین میزان خطر ابتلا به عوارض دیابت است، اما این دستگاه می تواند بسیار سریع و موثر میزان این خطر را اندازه گیری کند.

 قبل از این، تشخیص مقدار پروتئین های غیرطبیعی یا گلیکوزیله در پوست تنها از طریق بیوپسی پوست امکان پذیر بود، اما درحال حاضر این دستگاه می تواند مقدار این پروتئین را اندازه گیری نماید. به گفته ی دکتر chalew ممکن است در دو فرد با مقدار قندخون مشابه ، میزان پروتئین های گلیکوزیله متفاوت باشد.

بالا بودن مقدار پروتئین های گلیکوزیله بیمار را در خطر جدی تری برای ابتلا به عوارض دیابت قرار می دهد. دانشمندان درحال بررسی راههای جدید درمان برای کاهش خطر ابتلا به عوارض دیابت هستند.

 برای کودکان و حتی بزرگسالان این روش می تواند روشی سریع برای غربالگری افراد برای دیابت باشد. این دستگاه تا سال 2013 وارد بازار خواهد شد.

در یک خبر مرتبط با این موضوع، دانشمندان نورولوژیست در آمریکا اعلام کردند ارتباط گمشده ی چگونگی تنظیم قند خون درمغز را یافته اند. محققین آنزیم هایی را که مسئول ترشح هورمونهای کنترل کننده ی گلوکز هستند را کشف کردند. درک چگونگی عملکرد طبیعی بدن در تصحیح نوسانات قند خون می تواند روش درمان بیماری دیابت را تغییر دهد.

منبع: abclocal.go.com